State of Office Management 2024

Hvordan styrer de bedste kontorer balancen mellem hjemmearbejde og kontorarbejde?

I vores State of Office Management 2024 rapport, har vi dykket ned i netop dét spørgsmål. Vi præsenterer Danmarks største undersøgelse om kontortrends og drift. Uanset om du er en erfaren office manager eller en ny i rollen, vil denne rapport give dig indsigt i de nyeste udviklinger og tendenser.

🔍 65 virksomheder har deltaget i spørgeskemaer

🗣️ 23 dybdegående interviews med nøglepersoner

📊 301 udbud analyseret for at afdække pris og kvalitet

💡 500+ kunders erfaringer om best practices

Denne rapport er din ultimative guide til kontordrift i 2024.

Download rapporten nu, og bliv inspireret af best practices, trends og konkrete løsninger fra de bedste i branchen.

Kontorets funktion som strategisk aktiv

Rapporten afslører, at kontorer i dag er meget mere end blot et sted at arbejde. Virksomheder investerer i alt fra kvalitetsfrokostordninger til bedre belysning for at skabe et miljø, hvor medarbejderne gerne vil tilbringe deres tid.

De bedste arbejder med kontorets attraktivitet

  • Hjemmearbejde har ændret spillereglerne, men rapporten viser, at hovedparten foretrækker kontoret. Især når arbejdspladsen tilbyder attraktive services som snacks, sunde drikkevarer og ergonomisk indretning.

Mandatet og ambitionen er afgørende

  • Uanset om du vælger en fuldtids- eller deltidsløsning til office management, er det mandatet, ambitionen og den rette tilgang, der skaber et attraktivt kontormiljø. Det værste du kan gøre, er at overlade ansvaret til en studerende uden klar retning eller en strategi for kontorets rolle i virksomheden.

Stor prisforskel ved at køre udbud

Udbud betaler sig, men prisen er ikke alt

  • At indhente tre tilbud giver værdifuld indsigt, men data viser, at prisen sjældent er den afgørende faktor. Erfarne office managers vægter kvalitet og leveringssikkerhed højere, da man helst vil undgå klager fra kollegaerne over manglende kvalitet.

Større krav til leverandører

  • For at blive taget i betragtning til et udbud skal leverandører ikke kun kunne fremvise gode kundeanmeldelser, men også dokumentere deres ESG- og bæredygtighedsinitiativer. Der stilles større krav til, at leverandører kan levere både god service og ansvarlighed.

Savner du sparring om Office Management?

Du er velkommen til at booke en 1:1 sparringssession med en af vores konsulenter, der er eksperter i at skabe attraktive kontormiljøer. Lad os hjælpe dig med at finde de bedste løsninger til netop din arbejdsplads.