Hans Just - Officeguru - Frokostordning - bæredygtig

Hans Just: En Frokostordning, der Forener Fleksibilitet og Kvalitet

Frokostpausen p√• arbejdspladsen er ikke blot et tidspunkt til at stille sulten. Det er et √łjeblik, hvor kolleger samles, ideer udveksles, og b√•ndene mellem medarbejderne styrkes. Hos Hans Just, en anerkendt vin- og spiritusdistribut√łr med en historie p√• over 156 √•r, har frokosttid altid haft en s√¶rlig betydning - derfor er vi utroligt stolte af at levere Hans Justs frokostordning. I dette blogindl√¶g deler Mira Wassini Hulstr√łm, Office Manager hos Hans Just, hvordan de med succes implementerede en mere b√¶redygtig frokostordning ved at omfavne fleksibilitet og innovation.

Samlingspunktet og en del af kulturen

Hos Hans Just prioriteres frokosten h√łjt, og medarbejderne spiser alle sammen, hvilket skaber et f√¶llesskab og mulighed for at slappe af og genoplade midt p√• dagen. Som en del af Miras faste rutine ops√łger hun feedback fra sine kolleger, fx ved at spise frokost med forskellige kolleger hver dag.

Efter flere √•rs godt samarbejde med deres eksisterende Frokostordning, √łnskede Miras kollegaer at pr√łve noget nye . De var ikke utilfredse med deres dav√¶rende l√łsning, men klar p√• at blive udfordret lidt, og det var her, Officeguru kom ind i billedet. Betydningen af frokosten for Hans Just illustreres meget godt af den kommentar, Mira fik fra hendes kollega, der havde Miras stilling f√łr hende:

‚ÄĚDet er jo mange mennesker, man skal g√łre tilfredse, som n√¶sten er en fuldst√¶ndig umulig opgave‚ÄĚ

Gennem markedspladsen fik Mira tre tilbud, og processen f√łrte til, at Mira skiftede til at f√• leveret frokostordning gennem Officeguru-platformen.

"Jeg synes jo det fedeste, Officeguru solgte, var den der app. Altså, det var virkelig så jeg tænkte, det der, det kan bare noget."

Udover medarbejderappen giver platformen ogs√• en fleksibilitet, der g√łr det muligt for hende at v√¶lge og skifte frokostleverand√łr efter behov, hvilket viste sig at v√¶re en uvurderlig mulighed.

Den f√łrste leverand√łr p√• Officeguru

Efter to uger med frokost fra et af k√łkkenerne p√• Officeguru-platformen viste k√łkkenet sig ikke at v√¶re det helt rigtige match. Maden faldt ikke i kollegaernes smag, og k√łkkenet havde ikke mulighed for at tilpasse sig. Heldigvis gjorde platformens fleksibilitet det let for dem at skifte til en anden leverand√łr, hvilket var en positiv oplevelse for dem.

Mira talte med hendes Customer Success-ansvarlige hos Officeguru, der guidede hende til en frokostleverand√łr p√• platformen, der bedre passede til Hans Justs behov. Denne proces hjalp dem med at finde den perfekte frokostl√łsning, som de nu er super glade for. B√•de fordi det er l√¶kker mad ved frokosttid, men ogs√• fordi k√łkkenet er super responsivt og evner selv de mindste justeringer.

Mira p√•pegede vigtigheden af god kommunikation med leverand√łrerne. Hun bruger derudover ofte Officeguru-platformens rating-funktion til at udtrykke sin tilfredshed og forventer ogs√•, at leverand√łrerne f√łlger op og leverer det, de har lovet.

Nemmere administration og medarbejderansvar for milj√łet

Mira fremh√¶vede ogs√• Officeguru-appen, der giver medarbejderne mulighed for at tilmelde og afmelde frokost samt angive deres pr√¶ferencer, s√•som vegetarisk, pescetar eller uden svinek√łd. Tidligere stod Mira for at tilmelde og afmelde kollegernes frokost, hvilket var en administrativ byrde, der tog tid v√¶k fra vigtigere opgaver p√• kontoret.

"Altså, jeg slipper for rigtig meget administration, rigtig meget tid, som jeg brugte på at sende e-mails og det ene og det andet."

Hun p√•peger, hvordan medarbejderappen har givet hende mulighed for at l√¶gge ansvaret over p√• hendes kollegaer, hvilket ogs√• spiller godt ind i virksomhedens fokus p√• at tage ansvar for milj√łet. Det g√łr nemlig kollegerne ansvarlige for at undg√• madspild.

Hans Just er engageret i ESG (Environmental, Social, and Governance) og har taget en hel del skridt for at reducere madspild og fremme b√¶redygtige praksisser, lige fra lyskilder til reng√łring. P√• frokostbordet har det ogs√• v√¶ret vigtigt at have et vegetarisk alternativ, der ikke blot er en kedelig version af k√łdretten, men faktisk er en l√¶kker ret i sig selv. S√•ledes har medarbejderne lyst til at v√¶lge flere vegetardage i deres app og mindske CO2-aftrykket.

"Det smager sindssygt godt. Der er meget smag i det, og man beh√łver slet ikke k√łd... Der er flere, som er hoppet med p√• vognen, ogs√• de √¶ldre herrer - der ellers godt kan lide en god¬†b√łf."

Konklusion: Fleksibilitet og medarbejderansvar er n√łglen

Hans Justs rejse mod en mere b√¶redygtig og fleksibel frokostordning har v√¶ret en succes, takket v√¶re Miras beslutsomhed og Officeguru-platformens st√łtte. Gennem fleksibilitet, innovation og god kommunikation har de skabt en frokostoplevelse, der ikke kun tilfredsstiller smagsl√łgene, men ogs√• st√łtter virksomhedens engagement i b√¶redygtighed.

Det er et inspirerende eksempel p√•, hvordan virksomheder kan tilpasse sig og forbedre medarbejdernes trivsel og milj√łet samtidig.